میهن بلاگ 3

۶۶ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه16

فهرست مطالب

مروری بر تاریخ 1

انقلاب صنعتی 3

نیروی بخار 6

راه آهن 7

ماشین بخار 8

پول برای سرمایه گذاری 8

انقلاب کشاورزی 9

ملت قدرتمند 9

شرایط کار در کارخانه 9

قوانین کار در کارخانه ها 10

حقایق ثبت شده 11

تغییر منابع ثروت 12

موضوع:

انقلاب صنعتی

استاد راهنما:

دکتر مبین

گردآورنده:

فاطمه سپهر منش

زمستان 85

مروری بر تاریخ

از 1750 تا 1879:


در سال 1750 انقلاب صنعتی در انگلستان اغاز ویک صد سال ادامه داشت.این انقلاب ساختار اقتصاد اروپا را به کلی دگرگون کرد و انگلستان را که تا ان زمان حاکم دریا ها بود در صدراقتصاد جهان قرار داد.این انقلاب ارام ارام در دیگر ملت های اروپا نیز سرایت کرد.انقلاب کبیر فرانسه در 1789 اتفاق افتاد که طی ان لوئی شانزدهم از سلطنت خلع و با گیوتین اعدام و همچنین نظام سلطنتی بر انداخته شد.این امر به شورش سلطنت طلبان انجامید و در پی ان انگلستان با فرانسه وارد جنگ شد.ناپلئون بناپارت در 1799 نظام کنسولا را برقرار و خود در راس ان قرار گرفت.اندک زمانی بعد او که خود زمانی انقلابی بود رسما امپراطور فرانسه گردید.او به بهانه ترویج بیانیه حقوق بشر انقلاب کبیر فرانسه در اروپا تصمیم به کشور گشایی می گیرد.در 1814 در رویا رویی با اتحاد کشور های روسیه,پروس,انگلستان,سوئد و اتریش از کار بر کنار و به جزیره الب تبعید می شد.وی مجددا بازگشت و طی حکومتی صد روزه در جنگ واترلو شکست خورد و به سنت هلنا تبعید شد.سرانجام در همان سال در گذشت.لازم به ذکر است که انقلاب دیگری در فرانسه به سال 1848 روی داده است.بریتانیا با اتحاد انگلستان,اسکاتلند و ایرلند پدید امد.در جنگ صد ساله بریتانیا و فرانسه دست فرانسه از هند و امریکا کوتاه شد و با برکناری ناپلئون بر قدرت بریتانیا افزوده شد.در 1776 انقلاب امریکا به استقلال ان کشور انجامید

.
سال 1805 ایتالیا تحت سلطنت ناپلئون سال 1806 براندازی امپراطوری مقدس روم به دست ناپلئون و جدا کردن المان از اتریش سال 1815 کنگره وین ایتالیا را به وضع قبل از ناپلئون برگردانید
سال 1848 انقلاب فوریه در فرانسه.همبستگی المان.بیسمارک صدر اعظم المان دست اتریش را از وطنش کوتاه کرد.مانیفست کمونیسم توسط مارکس و انگلس.


سال 1860 ابراهام لینکلن رئیس جمهوری امریکا و اغاز جنگ داخلی امریکاسال 1871جنگ فرانسه و المان(پروس) و شکست فرانسه

پ ن.جنگ 1871 جنگی بود که خصارات ان قابل توجه است و خاطرات ان تا جنگ جهانی اول هنوز رنگ و رو نباخته بود.


انقلاب صنعتی:


تغییرات بزرگی که در قرن هجدهم در انگلستان رخ داد به نام انقلاب صنعتی شناخته می شود. اختراعات جدیدی مثل ماشین بخار کالاها را سریعتر و ارزانتر از قبل تولید می کرد. در قرن نوزدهم گسترش صنعت به اروپا و آمریکا رسید. راه آهن سرعت مسافرت را زیاد کرد. مردم زیادی در کارخانه ها کار و در شهرها زندگی می کردند.

شهر کارخانه ای شهرهایی که در اطراف
کارخانه ها رشد کردند، اغلب کثیف
و آلوده بودند .






1709م
کارخانه دار بریتانیایی آقای، آبراهام داربی (Abraham Darby) با استفاده از زغال سنگ به جای چوب، روشی را برای تصفیه (استخراج) آهن از سنگ آهن ابداع می کند.



دریافت‌فایل



  • amir rtret43rdt
  • ۰
  • ۰

شناخت رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش در بانک پاسارگاد

بصورت ورد ودر148صفحه

عصر امروز، عصر سازمانهای مبتنی بر دانش است. مدیریت دانش در راستای دستیابی به منابع نوین دانشی، تئوری های نوینی همچون مدیریت دانش جامعه گرا که هدف آن دستیابی به منابع عظیم دانش مشتریان است را مورد توجه جدی قرار داده است (رتنا و تی ان جی ،2011). در سال های اخیر، موضوع مدیریت دانش بسیار مورد توجه قرار گرفته و مدیریت دانش، فرصتی را برای سازمان ها فراهم می آورد که با احتمال بیشتری قادر به تشخیص فرصت های پدیدار شده در بازار بوده و مزیت رقابتی خود را افزایش دهند. مدیریت دانش در ارتباط با بدست آوردن، اشتراک گذاری و بسط دانش مشتریان و با هدف سودرسانی مشترک بین مشتریان و سازمان می باشد. در ادامه به بررسی وضعیت کنونی مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش در شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران به بررسی نقش و اثر مدیریت دانش در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری اشاره شده و با توجه به نظر سنجی انجام شده در میان مدیران و معاونین و کارشناسان (خبرگان) شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران به تحلیل میزان تاثیر عوامل مدیریت دانش در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری پرداخته می شود.



دریافت‌فایل



  • amir rtret43rdt
  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه23

فهرست مطالب

مناطق سطح زیر کشت لیمو در ایران

آبلیمو

خصوصیات آبلیمویی استاندارد:

ترکیبات آب لیمو ترش

لیمو ترش جز مرکبات می باشد جنس مرکبات سیتروس است که این جنس گونه های متفاوت مرکبات را شمال می شودو

در این مبحث گونه های لیمو ترش Lemon and lime را بررسی می کنیم

پراکندگی این گونه در مناطق خشک و نیمه خشک در نواحی نیمه گرمسیری بادمای زمستان بالاتر از 4- درجه سانتیگراد مشاهده می شود. در زمستان این گونه نسبت به سایر گونه های مرکبات بسیار حساس تر به دمای پایین می باشد به لحاظ حساسیتی که به امراض قارچی و بیماریهای جلبیکی دارند در مناطق نیمه گرمسیری و یا گرمسیری مرطوب رشد خوبی ندارد. بعلاوه کیفیت میوه خصوصا بافت داخل پوست در مناطق مرطوب ضعیف می باشد.

میوه بیشتر لیموها هم در تابستان هم پایین و نیز زمستان قابل برداشت است غیر از آنهائیکه به عنوان پایه می باشند.

سه گروه بزرگ لیمو داریم: 1- فمینولا 2- ورها 3- سیسیلی ین

از مهمترین ارقام متداول در ایران دقم محلی &ndash رقم اورکا و رقم لیبون می باشد که ارقام اورکا و لیبون به گروه سیسیلی ین متعلق می باشند.4

اورکا: در جنوب ایران به خصوص میناب کشت می شود. کیفیت میوه در نواحی ساحلی عالی می باشد. در ایران این رقم معمولا بی بذر بوده ضخامت پوست میوه متوسط و صاف گوشت زرد متمایل به سبز بوده و خیلی اسیدی می



دریافت‌فایل



  • amir rtret43rdt
  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه38

فهرست مطالب

مشخصات گیاه

نیازهای اکولوژیکی

تناوب کاشت

مواد و عناصر غذایی مورد نیاز

تاریخ و فواصل کاشت

روش کاشت

آماده سازی خاک

پیرتر(گل حشره کش)

مقدمه

کاشت و تولید پیرتر در جریان جنگ جهانی اول به منظور حفاظت سربازان علیه شپش،ساس،کنه و دیگر حشرات موذی و همین طور به عنوان ماده ای که باعث نابودی پشه مالاریا می شد مورد توجه قرار گرفت.ژاپن اوایل جنگ جهانی دوم (سال 1933)12500 تن گل پیرتر تولید کرد.

اوایل سال 1940 با کشف و ساخت حشره کشهای شیمیایی (مانند د.د.ت و اچ.سی.اچ)کشت وتولید پیرتر به نحو چشمگیری کاهش یافت.

از اواخر سال 1960 کاربرد و استفاده از سمومی که ماده موثره آنها را ترکیبات هیدروکربنی کاردار تشکیل می داد ممنوع اعلام شد.ازاین رو کاشت پیرتر مجدداً مورد توجه قرار گرفت و به دلیل اهمیت این گیاه توجه گیاه شناسان و بیولوژیستها بیش از پیش به آن جلب شد.گل پیرتر حاوی مواد موثّره حشره کش است .این گلها آسیاب شده و به صورت پودر در می آیند و از آن برای نابود کردن حشرات استفاده می شود.در حال حاضر ماده موثّره پیرترین به صورت پدر،مایع و یا به شکل اسپری فرآوری و به بازار عرضه می شود.

ماده موثّره این گیاه تاثیر بسیار کمی بر پستانداران دارد(مقدار کشنده 1500 میلی گرم بر هر کیلو گرم وزن بدن)در بدن انسان انباشته نمی شود،از این رو برای انشان و حیوانات خونگرم سمّی و مضر نیست و به همین جهت از گیاه پیرتر برای مبارزه و کنترل حشراتی که باعث آلودگی مواد عذایی می شوند و سلامتی عمومی را به خطر می اندازند می توان استفاده کرد.اخیراً برای مبارزه با آفات خانگی از ماده موثّره این گیاه (پیرترین)استفاده



دریافت‌فایل



  • amir rtret43rdt
  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه78

فهرست و توضیحات:
.

شرح مختصر فرآیند بخش HOT SECTION واحد الفین

-قسمت کوره ها (UNIT 10)

-قسمت جداسازی (UNIT15)

-قسمت تهیه و ارسال BFWو با فشار HHPبه کوره ها (UNIT 70)

BFW در اثر تباد حرارتی با گازهای حاصل از کراکینگ نفتا ، به بخار HHPتبدیل شده و بعد از گرمایش مجدد در کوره و سوپر هیت شدن ، در دمای 520° Cو112barAبه بخشCOLD SETIONجهت چرخاندن توربین کمپرسور C-201ارسال می گردد.

گازهای سوختی (بازیافتی از خود واحد) در فشار ,3.barAو(Amb)به عنوان سوخت در کوره ها ارسال می گردد (در سر برنرها فشار گاز سوختی بر حسب نیاز در واحد 1.5barg)می باشد).

درمرحله DECOKINGمسیر خروجی کوره ها به (DECOKE DRUM)هدایت میگردد.

گازهای حاصل از کراکینگ (CRACKEDGAS)سپس وارد (QUENCH FITTINGS)X-101~105شده و با تزریق QUENCH OILدمای آن از 398° Cبه 175° Cکاهش یافته و از قسمت جداسازی ارسال می گردد. از پایین برج T-151-گازهای حاصل از کراکینگ CRACKED GASو از کمی بالاتر از آن QUENCH OIL برگشتی و HEAVY SLOPSجمع آوری شده از واحد، وارد می گردند .همچنین گازهای استریپ شده از بالای برجT-152نیز به قسمت پایین این برج برگشت داده می شود . به قسمت بالای برج مقداری HEAVY GASOLINEکه در T-153جداسازی شده برگشت داده می شود. از پایین برج T-151مواد سنگین خارج شده و بعد از فیلتر شدن مقداری از این جریان به عنوان QUENCH OIL به مبدل های مربوطه جهت تبادل حرارتی (در E-156,E-159,E-161وQ.FITIONGS)ارسال می گردد و مابقی آن در برج T-152به کمک بخار MPS استریپ شده و گازهای داخل آن از بالای T-151,T-152برگشت داده می شود و از پایین T-152محصول جانبی PUEL OIE--جدا شده و بعد از سرمایش در E-153به خارج از واحد ارسال می گردد.

به گازهای خروجی از بالای T-151مقداری ماده ضد خوردگی (ازV-158) تزریق می گردد. سپس این گازها به T-153ارسال می گردد. در T-153آب و PGاز قسمت پایین ان جدا شده و در PGاب و V-151از هم جدا می شوند. ضمنا یک جریان گردشی از آب ، از پایین برج به بالای برج (بعد از تبادل حرارتی و عبور از مبدلهای AE-151A/B,E-155,E-151,E-152و E-154A/Bدر قسمت گرمE-205,E-307,E-409,E-411و در قسمت سرد الفین ) برقرار است که ضمن سردکردن بالای برج، مقداری از این جریان (قبل از سرد شدن ) به عنوان QUENCH WATERبه مبدل های مربوطه ارسال می گردد. ضمنا مقداری GASOLINEجمع شده در زیر V-201از بخش COLD SECTION-به برج T-153برگشت داده می شود .

از بالای T-153گازهای CRACKED GASعاری از FUEL OILو مواد سنگین دیگر (از جمله قسمت سنگین PGH) به قسمت (V-201) COLD SECTIONارسال می گردد.



دریافت‌فایل



  • amir rtret43rdt
  • ۰
  • ۰
تحقیق


لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:15

چهل سال از عمر رسول خدا(ص)گذشته بود که به طور آشکار فرشته وحى به آن حضرت نازل شد و آن بزرگوار به نبوت مبعوث گردید.

کیفیت نزول وحى

پیش از این گفتیم رسول خدا(ص)هر چه به چهل سالگى نزدیک مى&rlm شد به تنهایى و خلوت با خود بیشتر علاقه&rlm مند مى&rlm گردید و بدین منظور سالى چند بار به غار« حرا» مى&rlm رفت و در آن مکان خلوت به عبادت مشغول مى&rlm شد و روزها را روزه مى&rlm گرفت و به اعتکاف مى&rlm گذرانید و بدین ترتیب صفاى روحى بیشترى پیدا کرده و آمادگى زیادترى براى فرا گرفتن وحى الهى و مبارزه با شرک و بت پرستى و اعمال زشت دیگر مردم آن زمان پیدا مى&rlm کرد.

بعثت رسول خدا(ص)

کیفیت نزول وحى

بازگشت رسول خدا(ص)به خانه و سخنان خدیجه

نخستین مسلمان و نخستین دستور

دستور نماز

دومین مردى که مسلمان شد

اظهار دعوت



دریافت‌فایل



  • amir rtret43rdt
  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه20

فهرست مطالب

کنترل

ارگانیزم موقتی

مدیریت نماتدها: یادگیری اهداف

نماتدهای گره ریشه

علائم آسیب

همه محصولات کدو نسبت به نماتد گره ـ ریشه مستعد می&zwnj باشد. علائم اندام هوایی، شامل رشد کاهش یافته، شاخ و برگ&zwnj های زرد یا سبز رنگ پریده می&zwnj باشد و گیاه تمایل پیدا می&zwnj کند که حتی با کمترین تنش آبی، پوسیده می&zwnj شود. علائم اندام زیرزمینی شامل زخم&zwnj &zwnj های ریشه&zwnj ای 2 یا 3 برابر ریشه&zwnj های سالم می&zwnj باشد که باعث یک ظاهر گره&zwnj دار در سیستم ریشه می&zwnj شود. پوسیدگی و فساد ریشه&zwnj های آلوده به خاطر هجوم توسط ارگانیزم&zwnj های ثانویه در مراحل پیشرفته معمول می&zwnj باشد.

شرایط برای نمو

نماتد در یک مرحله تخمی کمون برای چند ماهد کوتاه و به صورت نامعین بر روی میزبان&zwnj های گیاهی مستعد، می&zwnj تواند زنده بماند. بیماری در خاک&zwnj های ماسه&zwnj ای سبک و در دماهای خاکی نسبتاً گرم، خیلی شدید و حاد می&zwnj باشد. اگر جمعیت نماتدهای ناشی از محصول قبلی در خاک زیاد باشد، مقدار خسارت خیلی زیاد خواهد بود. بیماری معمولاً در محصولات مزرعه یا گلخانه&zwnj ای اتفاق می&zwnj افتد.

کنترل

کولتیوارهای مقاوم در صورت دسترسی باید استفاده شوند، اما مقاومت معمولاً مخصوص یک گونه ملودی ژن خاص می&zwnj باشد و ممکن است در همه&zwnj ی موارد جای نگیرد. ضدعفونی کردن خاک موثرترین روش کنترل گر ه ریشه&zwnj ای می&zwnj باشد. تعویض محصول، شخم آیش و شخم عمیق می&zwnj تواند جمعیت&zwnj های نماتد ی را در خاک کاهش دهد. تعویض محصول با محصولی نظیر برنج (که در آب می&zwnj باشد) می&zwnj تواند به نسبت زیاد سطوح جمعیتی را کاهش دهد.

پاتولوژی گیاه

نماتد گره ریشه

گره ریشه در زمانی که در یک گلخانه در انگشتان در سال 1855 دیده شد، مورد توجه قرار گرفت. از آن به بعد، باعث نگرانی بیشتر جهان شد. این گره ریشه بر بیشتر از 2000 گونه&zwnj ی گیاهی که شامل محصولات مهم اقتصادی ، حبوبات و دانه&zwnj های کوچک، میوه&zwnj ها، سبزیجات، محصولات مزرعه&zwnj ای، محصولات گلخانه&zwnj ای و علف&zwnj های چمنی می&zwnj شود، تاثیر گذاشت. نماتدهای گره ریشه&zwnj ای از نظر توزیع، جهانی می&zwnj باشند و به طور وسیع در ایالات متحده&zwnj ی آمریکا رخ می&zwnj دهد.

علائم

گره ریشه، به خاطر تاول&zwnj ها و ورم&zwnj ها ایجاد شده روی ریشه و قسمت&zwnj های زیرزمینی ساقه خیلی متمایز می&zwnj باشد. این تغییر شکل&zwnj ها عموماً به طور کامل محصولات جهت فروش را از بین می&zwnj برد. اگر گیاهان در اوایل عمرشان آلوده بشوند، رشدشان متوقف خواهد شد و نسبت به تشن خشکی در معرض خطر بیشتری می&zwnj باشند و علائم خاکی از



دریافت‌فایل



  • amir rtret43rdt
  • ۰
  • ۰
دانلود


دریافت‌فایل



  • amir rtret43rdt
  • ۰
  • ۰
دانلود


دریافت‌فایل



  • amir rtret43rdt
  • ۰
  • ۰
دانلود


دریافت‌فایل



  • amir rtret43rdt