میهن بلاگ 3

  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه78

فهرست و توضیحات:
.

شرح مختصر فرآیند بخش HOT SECTION واحد الفین

-قسمت کوره ها (UNIT 10)

-قسمت جداسازی (UNIT15)

-قسمت تهیه و ارسال BFWو با فشار HHPبه کوره ها (UNIT 70)

BFW در اثر تباد حرارتی با گازهای حاصل از کراکینگ نفتا ، به بخار HHPتبدیل شده و بعد از گرمایش مجدد در کوره و سوپر هیت شدن ، در دمای 520° Cو112barAبه بخشCOLD SETIONجهت چرخاندن توربین کمپرسور C-201ارسال می گردد.

گازهای سوختی (بازیافتی از خود واحد) در فشار ,3.barAو(Amb)به عنوان سوخت در کوره ها ارسال می گردد (در سر برنرها فشار گاز سوختی بر حسب نیاز در واحد 1.5barg)می باشد).

درمرحله DECOKINGمسیر خروجی کوره ها به (DECOKE DRUM)هدایت میگردد.

گازهای حاصل از کراکینگ (CRACKEDGAS)سپس وارد (QUENCH FITTINGS)X-101~105شده و با تزریق QUENCH OILدمای آن از 398° Cبه 175° Cکاهش یافته و از قسمت جداسازی ارسال می گردد. از پایین برج T-151-گازهای حاصل از کراکینگ CRACKED GASو از کمی بالاتر از آن QUENCH OIL برگشتی و HEAVY SLOPSجمع آوری شده از واحد، وارد می گردند .همچنین گازهای استریپ شده از بالای برجT-152نیز به قسمت پایین این برج برگشت داده می شود . به قسمت بالای برج مقداری HEAVY GASOLINEکه در T-153جداسازی شده برگشت داده می شود. از پایین برج T-151مواد سنگین خارج شده و بعد از فیلتر شدن مقداری از این جریان به عنوان QUENCH OIL به مبدل های مربوطه جهت تبادل حرارتی (در E-156,E-159,E-161وQ.FITIONGS)ارسال می گردد و مابقی آن در برج T-152به کمک بخار MPS استریپ شده و گازهای داخل آن از بالای T-151,T-152برگشت داده می شود و از پایین T-152محصول جانبی PUEL OIE--جدا شده و بعد از سرمایش در E-153به خارج از واحد ارسال می گردد.

به گازهای خروجی از بالای T-151مقداری ماده ضد خوردگی (ازV-158) تزریق می گردد. سپس این گازها به T-153ارسال می گردد. در T-153آب و PGاز قسمت پایین ان جدا شده و در PGاب و V-151از هم جدا می شوند. ضمنا یک جریان گردشی از آب ، از پایین برج به بالای برج (بعد از تبادل حرارتی و عبور از مبدلهای AE-151A/B,E-155,E-151,E-152و E-154A/Bدر قسمت گرمE-205,E-307,E-409,E-411و در قسمت سرد الفین ) برقرار است که ضمن سردکردن بالای برج، مقداری از این جریان (قبل از سرد شدن ) به عنوان QUENCH WATERبه مبدل های مربوطه ارسال می گردد. ضمنا مقداری GASOLINEجمع شده در زیر V-201از بخش COLD SECTION-به برج T-153برگشت داده می شود .

از بالای T-153گازهای CRACKED GASعاری از FUEL OILو مواد سنگین دیگر (از جمله قسمت سنگین PGH) به قسمت (V-201) COLD SECTIONارسال می گردد.



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-111125-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%d8%b4%d8%b1%d8%ad-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d8%b5%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d8%a2%d9%8a%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-hot-section-%d9%88%d8%a7%d8%ad%d8%af-%d8%a7/
  • ۹۵/۰۷/۱۶
  • amir rtret43rdt

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی